+RAIN Film Festival 2025
Imágenes
Informaciones
Descripción
+RAIN Film Festival 2025
3er Festival Internacional de
Cinema i Intel·ligència Artificial
10 juny 2025Audiovisuals + Festivals
Impulsat per la Universitat Pompeu Fabra, el +RAIN Film Festival celebra la seva tercera edició del 10 al 13 de juny de 2025 entre el Campus del Poblenou de la UPF i el CCCB, consolidant-se com un espai de referència per explorar els límits creatius, legals i ètics del cinema generat amb intel·ligència artificial.
Al CCCB es programa la secció FEST, l’espai del festival dedicat a prendre el pols a la creació audiovisual generada amb IA. En aquesta edició, les vuit peces finalistes, seleccionades entre més de 260 propostes arribades d’arreu del món, comparteixen una aposta formal pel pensament visual contemporani i una exploració de la memòria, tant individual com col·lectiva.
Els films es caracteritzen per una atenció especial a la textura i la materialitat de la imatge digital, i sovint combinen imatge real i generada. Temes com la identitat, el control o la resistència política són tractats mitjançant noves gramàtiques visuals que aposten per un cinema documental poètic, filosòfic i profundament experimental.
Primer bloc de projeccions (18 h.):
The Electric Kiss, de Rainer Kohlberger (Àustria, 18’)
At Least I Will Be 8 294 400 Pixel, de Marco Talarico (Itàlia, 15’)
The Eggregores’ Theory, d’Andrea Gatopoulos (Itàlia, 16’)
Format Error Occurred at Offset, de Zirui Chen (Xina, 12’)
Segon bloc de projeccions (20 h.):
Ethereal Rhythms, Everything Rhymes, de Brecht Vanhoutte (Bèlgica, 16’)
No Home Movies, d’Amaïllia Bordet (França, 10’)
False Witness, de Flo Yuting Zhu (Regne Unit, 8’)
Who Was Here?, d’Evi Stamou (Grècia, 26’)
Cada bloc comptarà amb un col·loqui posterior amb els cineastes.
Aquesta activitat forma part de: +RAIN Film Festival.

